Browsed by
Category: Combat

Mass Combat

Mass Combat

Grundlæggende Mass Combat foregår ved at et antal ens tropper knyttes sammen til én enhed. En enhed kan, overordnet set, betragtes som en enkeltstående character der har nogle specielle regler for hitpoints, hit og damage. En enhed skal som minimum bestå af 10 soldater. Størrelse og bevægelse En enhed bevæger sig altid samlet, men kan vælge at splitte sig op i et antal enheder af samme størrelse og omfang. §  En enhed fylder: § 1 standard felt pr. 2 small…

Read More Read More

Våbenmanøvre

Våbenmanøvre

På baggrund af Combat and Tactics beskriver denne artikel hvordan forskellige manøvre (Combat actions) fungerer og tolkes. Der beskrives desuden nye manøvre og actions. Disarm Disarm giver -4 to hit, for at disarm er effektivt skal der slås bedre to hit end modstanderen. Behøver ikke at blive declared men virker som en normal manøvre Called shot Called Shot giver  minimum -4  to hit. Behøver ikke at blive declared og giver ikke fase forsinkelse, men virker som en normal manøvre. Block  Et aktivt…

Read More Read More

Stealth

Stealth

Brug af Move Silently og/eller Hide In Shadows reduceret base move til 33% (Det giver således 4 hvis man normal har base move på 12) Man kan øge sin hastighed til 50% af Base Move ved at tage en modyfier på -50 procent point (En skill på 120% bliver således til 70% og 6 i move) Man kan øge sin hastighed til 75% af Base Move ved at tage en modyfier på -100% procent point (En skill på 120% bliver således til 20% og…

Read More Read More

Weapon Mastery

Weapon Mastery

Weapon of choice: Alle kan vælge sig weapon of choice (f.eks. familiens arvestykke, det trofaste long sword), dette koster 2 charater points for warriors, rouges og priests, og 4 for wizards. Når man kæmper med sit weapon of choice har man +1 til hit. Hvis man mister sit weapon of choice, eller ønsker at udpege et andet våben koster det det samme som oprindeligt. (4 for wizards, 2 for andre.) Weapon of choice kan kombineres med andre former for specialisering….

Read More Read More

Våben og skade

Våben og skade

Damage Cap. Generel cap på strength skade. Det er ikke muligt at bruge mere bonus skade for strength en et våbens grundlæggende max skade (som våbnet fremgår af våbenlister). Et longsword der skader 1d8 kan således maks skade 1d8+8 med strength mod size s/m. Samme sværd kan skade 1d12+12 mod size large hvis man har strength nok. Bonus for expertise og magi kommer stadig oveni efterfølgende. Et long sword +2 brugt af en master skader således maksimal 1d8+8 (for strength)…

Read More Read More

Skjold

Skjold

De følgende regler gælder ved brug af skjold istedet for de i POCT beskrevne. Grundlæggende krav. For at bruge et skjold skal man kende weapon and shield style. Warriors og priests kender fra start denne stilart. Alle andre der ønsker at lære stilarten skal bruge 1 weapon proficiency slot på det. Det koster et antal cp at træne – se regler for weapon mastery. Shield proficiency levels. Standard Proficient Specialised1 Master1 High Master1 Grand Master1 Min. Level. Warrior 0 Apprentice…

Read More Read More

Martial Arts

Martial Arts

Martial Arts fungerer som et weapon-proficiency. Det betyder at man ved at træne i martiel arts ungår den ”straf” der normalt er ved at kæmpe imod bevæbnede modstandere. Med proficiency tæller man desuden som bevæbnet og modtager almindelig bonus for dette, når der kæmpes imod ubevæbnede modstandere. Det er muligt at specialisere sig eller opnå mastery i martial arts som med alle andre våben. Initiativ, skade mv. Nedenstående gælder både for proficient og non-proficient unarmed combat. Initiativ Angreb foretages med…

Read More Read More

Hop

Hop

Hvis man ikke har Jumping som skill gælder følgende regler: Man kan uden tilløb hoppe en distance der svarer til ens højde. Denne distance modificeres med et Muscle check (med 3d6). For hvert point man slår over/under lægger man +/- 1/2 fod til. Med tilløb kan man hoppe en distance(i fod) der svarer til ens base speed. I denne situation modificeres med et Strength check (med 3d6). For hvert point man slår over/under lægger man +/- 1 fod til. Et…

Read More Read More

Hits to the Groin

Hits to the Groin

Slag under bæltestedet (kun for mænd). Følgende regel er inspireret af ”The Rack” fra Guide to Unlawfull carnal knowledge. Hvis en karakter af hankøn rammes i skridtet bruges nedenstående tabel. Den eneste måde dette kan forekomme på, er vha. called shots (-8) eller critical fumbles. Hit to the groin 0-70 Umpf … Den ramte taber sit våben og knuger kronjuvelerne , initiativ vil være tabt de næste d4 runder. 71-80 Smerte! Offer blændes af tårer og krummer sammen, kan hverken…

Read More Read More

Deathsdoor

Deathsdoor

Man kan gå til –Fitness HP, i stedet for de -10 der er angivet i players guide. Man er dog stadig bevidstløs ved 0 HP, og falder ét HP pr. runde indtil man får lukket sårene vha. forbinding eller magisk helaling. Eks. Mansius den mægtige Gnom har en fitnes på 14. Dette betyder at han ikke dør, før han er reduceret til -14 HP. Brug af Healing, efter deathsdoor. Hvis man har været under nul en gang, og er blevet…

Read More Read More