Browsed by
wiki

Figurer

Figurer

  Players option. Reglerne fra ”Players option” bøgerne anvendes. Man følger proceduren for figur-skabelse som angivet i skill and powers. Den der planlægger at lave en figur der kan anvende spells, bør desuden læse relevante afsnit i Spells and Magic. Der spilles ikke med Spell-point system (kapitel 6) fra Spell and Magic, men der findes en hel del nye powers/abilities der er værd at se på. Alle der ønsker at have med magi at gøre, kan desuden med fordel læse…

Read More Read More

Gate – Revideret spell beskrivelse.

Gate – Revideret spell beskrivelse.

Casting a gate spell has two effects. First, it creates an interdimensional connection between your plane of existence and a plane you specify, allowing travel between those two planes in either direction. Second, you may then call a particular individual or kind of being through the gate. The gate itself is a circular hoop or disk from 5 feet to 2 feet pr. level in diameter (caster’s choice), oriented in the direction you desire when it comes into existence (typically…

Read More Read More

Gengaril

Gengaril

Historie og baggrund. Landet styres fra slottet i Kingstown af kongefamilien Ironmace, der har sidet på magten i de sidste 435 år siden den sidste af Mangor-linien uddøde. Landet ligger i konstant stridighed med Abarrach (mod nord), men det er nu 150 år siden at den sidste større konflikt udartede sig. Dengang blev Abarrach besejret af en alliance mellem Dværge,Elvere og Mennesker (Halflingerne deltog også, dog uden at gøre det store indtryk eller skade på nogle). Vejret. Klimaet her er…

Read More Read More

Gift

Gift

Gift Der spilles i det store hele med reglerne fra NetBook of Poisons. Der er foretaget enkelte ændringer for at holde sig til AD&D 2nd ed / players option reglerne. Desuden er enkelte ting ændret for at passe bedre til Augamore. Nedenstående skulle dække højdepunkter og ændringer. hvem kan bruge gift. Ens alignment påvirker ens genrelle holdning til gift. Følgende tommelfinger regler gælder for brugen af gift. Hvis de overholdes kommer man helt sikkert ikke i problemer pga. alignment. Good: Bruger…

Read More Read More

Guder

Guder

Gudernes styrke En guds styrke er bestemt af antallet af troende. Med troende menes der ikke blot mennesker, men blot intelligente væsner, nu stærkere et væsen, nu større magt til guden. De troende deles op i to kategorier: A) Sande troende: Væsner der har erklæret guden for “deres gud”, og tilbeder den. B) Troende: Væsner der vedkender eksistensen af guden, men ikke tilbeder den. Guder klassificeres efter følgende tabel: Young Demigod 50-250 100-500 Demigod Dying god 0 100 Death god…

Read More Read More

Healing priser

Healing priser

Cure light (1D8) 50 gp Cure Moderate (1D10 +1) 75 gp Cure Serious (2D8 + 1) 150 gp Cure Critical (3D8 +3) 200 gp Heal 1.000 gp Neutralize poison 100 gp Cure blind/desease 500 gp Regenerate 20.000 gp Restoration raise dead normally only own faith

Herbalism

Herbalism

Reglerne fra the Net herbal guide er til dels indført. Med til dels menes at den reviderede version af herbalism ikke bruges. Reglerne fra skills and powers er desværre ikke længere tilstrækkelig, og gælder derfor heller ikke. Følgende regler gælder derfor nu for herbalism. Herbalism. Denne skill er essentiel for at kunne besvare et af livets store spørgsmål omkring urter, rødder og blade: Kan lortet ryges ? For at identificere en plante eller et plante produkt: Skill. For at finde en…

Read More Read More

Hero

Hero

Hero “Helt” eller Hero er en Subclass enhver figur på egen hånd kan vælge, når han opfylder forudsætningerne. Helte specielt begunstigede af guderne, men ikke udødelige. Mest kendt, fra Græsk mythology, er Odysseus, Achilleus og Herakles. En af Spartas generaler, Brasidas, sørgede for, at spartanerne beholdt kontrollen over Amfipolis under slaget om byen i 422 f.Kr, hvor han selv blev dræbt. Han blev dyrket som helt i Amfipolis efter sin død, og fejret med årlige lege og ofringer. [4] General…

Read More Read More

Hero Aura

Hero Aura

Factor Mental Component Physical Component Good Cheerfulness, Optimism Neutral Insignificance Evil Fear, Dread Lawfull Purpose, Orderliness Neutral Powerlessness Chaotic Unpredictablility Elven Nature Human Half-elf Rootlessness Dwarf Underground Minotaur Prey Orc Victim Fighter Physical Thief Hidden Wizard Supernatural Priest Spiritual