Detect invisible fungerer som beskrevet i den almindelige spell-beskrivelse med følgende ændringer: Concealed Detect invisible virker ikke på ting der ikke ville kunne ses med det blotte øje. Ting skjult bag tæpper eller hemmelige døre afsløres således ikke. Tyve Detect invisible medfører et fornyet tjek fra en tyv der forsøger at anvende Hide In Shadows. Tjekket påvirkes af det level Detect Invisible castes på: Caster Level Modyfier 0 – 5 x 1 6 – 10 x 0.75 11 – 15 x…
Read More Read More
Summoning table Spirits/ Elementals Per Level Shaman’s Level Minor Entity Major Entity Great Entity Grand Entity 1 1 — — — 2 1 — — — 3 2 — — — 4 2 — — — 5 2 1 — — 6 3 1 — — 7 3 2 — — 8 4 2 — — 9 4 2 1 — 10 4 3 1 — 10 4 3 1 — 11 4 3 2 — 12 5 3 2…
Read More Read More
Terminal velocity Det er værd at bemærke at Terminal Velocity fra DM’s side betragtes som Terminal. Det betyder at alle fald fra mere end 300′ er dødelige. Hvis man klarer et save mod death , tager man 30d6 skade – og kan derefter højst være på -5 HP. Hvis man ikke klarer saving throwet, dør man med det samme. På vej ned. Et fald har et initiativ på VVF1, og man falder 20′ per fase (frem til VVS). I alt…
Read More Read More
Players option. Reglerne fra ”Players option” bøgerne anvendes. Man følger proceduren for figur-skabelse som angivet i skill and powers. Den der planlægger at lave en figur der kan anvende spells, bør desuden læse relevante afsnit i Spells and Magic. Der spilles ikke med Spell-point system (kapitel 6) fra Spell and Magic, men der findes en hel del nye powers/abilities der er værd at se på. Alle der ønsker at have med magi at gøre, kan desuden med fordel læse…
Read More Read More
Casting a gate spell has two effects. First, it creates an interdimensional connection between your plane of existence and a plane you specify, allowing travel between those two planes in either direction. Second, you may then call a particular individual or kind of being through the gate. The gate itself is a circular hoop or disk from 5 feet to 2 feet pr. level in diameter (caster’s choice), oriented in the direction you desire when it comes into existence (typically…
Read More Read More
Historie og baggrund. Landet styres fra slottet i Kingstown af kongefamilien Ironmace, der har sidet på magten i de sidste 435 år siden den sidste af Mangor-linien uddøde. Landet ligger i konstant stridighed med Abarrach (mod nord), men det er nu 150 år siden at den sidste større konflikt udartede sig. Dengang blev Abarrach besejret af en alliance mellem Dværge,Elvere og Mennesker (Halflingerne deltog også, dog uden at gøre det store indtryk eller skade på nogle). Vejret. Klimaet her er…
Read More Read More
Gift Der spilles i det store hele med reglerne fra NetBook of Poisons. Der er foretaget enkelte ændringer for at holde sig til AD&D 2nd ed / players option reglerne. Desuden er enkelte ting ændret for at passe bedre til Augamore. Nedenstående skulle dække højdepunkter og ændringer. hvem kan bruge gift. Ens alignment påvirker ens genrelle holdning til gift. Følgende tommelfinger regler gælder for brugen af gift. Hvis de overholdes kommer man helt sikkert ikke i problemer pga. alignment. Good: Bruger…
Read More Read More
Gudernes styrke En guds styrke er bestemt af antallet af troende. Med troende menes der ikke blot mennesker, men blot intelligente væsner, nu stærkere et væsen, nu større magt til guden. De troende deles op i to kategorier: A) Sande troende: Væsner der har erklæret guden for “deres gud”, og tilbeder den. B) Troende: Væsner der vedkender eksistensen af guden, men ikke tilbeder den. Guder klassificeres efter følgende tabel: Young Demigod 50-250 100-500 Demigod Dying god 0 100 Death god…
Read More Read More
Cure light (1D8) 50 gp Cure Moderate (1D10 +1) 75 gp Cure Serious (2D8 + 1) 150 gp Cure Critical (3D8 +3) 200 gp Heal 1.000 gp Neutralize poison 100 gp Cure blind/desease 500 gp Regenerate 20.000 gp Restoration raise dead normally only own faith